Historien om en segdragen tegelvägg,..

Damer och herrar!

Snart, snart snart börjar vi närma oss slutet av den här segdragna historien- iallafall om ni frågar mig!! Min sambo har dock en känsla av att vi ALDRIG kommer bli klara! Vilket vi visst kommer att bli :)
Och det kommer bli så j-vla bra. Punkt. Jag låter bilderna tala för utvecklingen de senaste 4 veckorna,..


Väggen i orginal




Hålen renoverad med nya "fogar" på vissa ställen



Tvättad med enbart vatten och skurborste efter att jag "målat" de mörka fogarna ljusa med putsbruk C. Väggen kändes fortfarande skitig och på kvällarna såg man bara fogarna och inget tegel,.. 


Då valde vi att ta den hårda vägen, saltsyra. Och såhär blev den :)

Som ni ser envisas min andre hälft med att skrapa bort murbruk från stenarna, men ikväll åker trälacken på och sen betraktar vi den som klar! Vilken dröm att få betrakta den, evighetsprojektet tegelväggen, som KLAR!!!

Återkommer givetvis när huvudpersonen i fråga, braskaminen, också står på sin plats :)


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tack för lite ny upp datering och med bilderna:) det blir jätte snyggt:) hoppas att lacken blir bra ? Pusss<3

2011-08-24 @ 21:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0